Wednesday, December 24, 2008

Cali Stylz dropping 3 albums in 2009



Make sure to look for Cali Stylz's new album The Animation 2 dropping real soon that includes the 2 Danja tracks "Main Event" F/ Owe and "Do It Like This" both of which can be heard on his myspace page. FIRE!!

The album The Population will also be dropping soon with tracks from the LA production crew XNRT ("Sunrise" F/ Owe), longtime Chronicles supporter DMR ("Get It Now"), and of course Danja.

Finally, Cali's album CaliStylz The Entertainer will also be dropping in '09 that, yup you guessed it, will also include even more Danja tracks. You can get all the updates on Cali, his producers, and future projects on his website. Don't sleep on Cali, dude is definitely on the major come up!

33 comments :

  1. "Main Event" sounds like it was NOT meant for a rapper, but for an R&B or pop singer/group. The harmonic simplicity during the verses would be suitable with nicely layered sung vocals w/ harmony (Danity Kane anybody?), but doesn't come across well with rapping over it. Wasted track, unfortunately.

    "Do It Like Dis" works better, though I honestly find Calistylz annoying on this track. "Yeah, yeah yeah yeah, yeah, yeah, yeah, yeah yeah." Really?

    ReplyDelete
  2. this niggas wack danja needs a fuckin a&r calistylez and wlyd money? gtfoh

    ReplyDelete
  3. lol true

    but where are my props at?

    ReplyDelete
  4. Nahh homie Stylz is nice he always comes with different original shit i like his music he has a crazy energy cant wait to hear the animation 2 part one was real dope got my ears open

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Keep it moving haterz Stylz and Wyld be doin they dam Thang dont sleep Haterz cant wait to hear part two of the animation one has some classics and those Street powers are real dope Wyld be spittin Keep grindin 09 my niggaz

    ReplyDelete
  7. Cali Stylz And Wyld Got that Fire!!!Do hate!! that web site looks official these guy have there stuff in order very heavy!!!!Can't wait for the new music to drop I heard his managment is E.O.A. www.myspace.com/eoamgmt

    ReplyDelete
  8. Love the drums on Main Event. The song sounds dope with just the drums alone.

    Not feelin' "Do it like this"

    ReplyDelete
  9. I'm not sure what Danja sees in this guy at all, to be honest. I mean, he DOES know there are better rappers out there...doesn't he? :3

    I do know what you mean about "Main Event" as well, it isn't really rap-oriented. I can imagine Britney Spears tearing it apart though.

    ReplyDelete
  10. Man please rappers don't breed like stylz he's diverse u can easily find a bullshit artist out there to spit a bullshit 16 stylz is different like he said nobody do it like dis i like his shit wish there were more niggaz like him in the game instead of all these copy cat ass niggaz to many rappers and not enough talent

    ReplyDelete
  11. I agree wit the stranger magicpuppy who's is that guy? He needs some kibles and bit tritch.....Yer garbage Stylz and his whole crew is dope Cali/DES/OWE/WYLD /Nittiman Smoke OFficial /Nic Rage/Hollow. What aint no one out there grindin out there I heard they ghost write for a ton of kats you listen to now!!!!Magic Puppy do ya research homie!!!!

    ReplyDelete
  12. Nice one guys.

    Look, I'm just someone who happens to disagree with y'all, that's all. That's okay isn't it? To disagree?

    Hahaha, research? Research isn't going to change the fact that I've personally heard better rappers now, is it? I'm a true fan of Wyld Money, he's definitely on it. But I don't really think much of Cali, and his style kinda annoys me. Like, whenever I hear a new Cali/Danja beat has come out, I really only ever look forward to listening to it for Danja's contribution. :S

    Danja tends to give some slamming beats to Cali, beats he doesn't really seem to deserve. Maybe when I hear this next album, I'll change my mind and finally see what Danja sees. But that's how I see it right now. Take it or leave it.

    ReplyDelete
  13. Personally im nicer then all them chumps magic puppie i dis agree on the cali thing i personally think he's dope wyld is nice to but cali is just different take it or leave it i say this for every hater theres a congratulator step ya game up

    ReplyDelete
  14. I dont know about Mr icon being nicer then them but i definately dont agree with mgicpup stylz is fresh with his shit he has an open mind which alot of artist lack so take it or leave it cali is dope Hater's every where we go what can we do about it nothin

    ReplyDelete
  15. All of you guy's are hot Garbage...YER..Not listening Mate. HOT GARBAGE>>>> Puppy is a chump as well mate who does he like? Bubba sparka awe?

    ReplyDelete
  16. Cali doesn't belong on a Danja track... they're TOO INTRICATE for his simple shit. Even other producers' shit, when they add all of their bells and whistles, he still fucks them all up with his chanting during the chorus.

    Just give Cali GarageBand and let him do work. At least Wyld knows what he's doing with a Danja track, and manages to get a singer on a few of the choruses.

    ReplyDelete
  17. ha ha fred is dead u know nothing like i said keep the haters coming i believe in cali stylz and wyld fuck what u heard haters get ya weight up fred is dead

    ReplyDelete
  18. U guys are funny i'll tell u this i heard tracks that cali and danja has done and they bang even with other producers like the unreal shits cali smashed um i've done seen and heard alot of rappers and they suck at least cali has talent and dosen't talk about that same old bull shit like the rappers u like hater drop dead fred

    ReplyDelete
  19. HATERZ KEEP THE WORLD TURNING ALL YALL NIGGAZ IS WACK AS HELL WHO ARE YALL ANY WAY?
    THAT DROP DEAD FRED SHIT IS FUNNY DOE BUT YALL STILL AINT SHIT

    ReplyDelete
  20. Disliking a certain artist does not make someone a "hater". All you people claiming "hate" are fucking annoying and unable to deal with anyone with a different opinion. Grow up. Some of these people just sound like they're trying to defend their friends or something.

    ReplyDelete
  21. Nahh tootsy no friends over here i just like his music and i think yall are haterz thats that so bottom line u hateum i like um end of story happy holidays

    ReplyDelete
  22. WYLD is on my favorite artists list so don't tell me I'm dead

    CALI on the other hand, i just listen to cuz he happens to be on a Danja beat

    stfu all yall bitches spect me to hold your same opinion on Cali, but I just can't. That' why you all go by aliases instead of your REAL names, huh?

    ICON is BYGONE
    strangle THE STRANGER with a HANGER
    and snipe HATER till she's CRATERED

    fuck bitches

    ReplyDelete
  23. awe dont go catchin feelings now lil niggaz whimpering and shit its cool brighten up fool

    ReplyDelete
  24. Fuck real names to many lames staten opinions
    all this over a nigga nobody feelin
    its mutherfuckin christmas we supposed to be chillen
    instead yall up on the chronicles illen
    so to me it looks like all of u bitches
    calm down u all clowns ease up and handle ya bizness
    get ya minds right yo fred stop tryna rap

    ReplyDelete
  25. Hater, you're still calling people lames and saying they shouldn't have opinions. You're a fucking jackass. End of story. I don't hate these rappers, but I hate people like you. Merry Christmas.

    ReplyDelete
  26. Yes yes hate promote hate thats my job bitches hate it or love it love me or hate me i will always exist new years niggaz get ya hate up ha ha

    ReplyDelete
  27. Yeah I heard this kid named craig bass is going to be on the animation 2 he's pretty dope I found him on the web www.elementsofartent.com he's also on cali Stylz top friends www.myspace.com/stylzcal he's pretty dope I also heard this guy named DES? Is up there as well www.myspace.com/figuredes He's different... does anyone one know how to connect with these guys? Yeah Cali is different ,but honestly thats why I like him. I understand why everyone else has there likes and dilikes that is what makes us all unique.Can't wait to see what 09 brings. Peace CUZO's

    ReplyDelete
  28. This Guy Freeeakkk'n Rocks Man!!!!

    ReplyDelete
  29. Out of the two Wyld is better than Cali imo not really feeling Cali but to each his own though I dont mind listening to new danja productions.

    ReplyDelete
  30. Well To all...This is not a Blog about who's better between Wyld and Cali the both run together and it's good they have different stylz =,but Hands Down Im always willing and excited to listen to diversity ..That is what this world lacks!!!Which equals WACKNESS SOME OF YOU POSSES!!!!100

    ReplyDelete

 
free html hit counter
What number are you?